Wednesday, January 16, 2008

Hårnåle!

Dramatiker Joan Rang Christensen skriver:

En ting som er meget banal, men som jeg virkelig har trippet over i Korea – det er hårnåle! Jeg har altid fået at vide at mit hår er alt for glat, og almindelige hårnåle gled bare ud af mit hår. Så da jeg var i Korea, så jeg deres hårnåle, som var lavet på en helt anden måde. Og jeg købte dem – de blev siddende, og jeg havde en fest med det! Jeg kunne sætte mit hår op med de hårnåle, og det blev bare siddende! Det var en meget konkret oplevelse af, at der er faktisk ikke noget galt med mig og den måde jeg ser ud på. Tingene er bare produceret på en anden måde i Danmark, fordi folk ser anderledes ud end jeg gør. Når jeg er i Korea – så er tingene lavet til mig. – Og 47 millioner andre selvfølgelig! Et andet eksempel er briller – det er nogle andre designs i Korea, som passer til ansigtstræk, hvor man ikke har så høj næseryg, etc.

No comments: